گوسفند نژاد قره گل یکی از بهترین نژاد های گوسفند های ایرانی می باشد که در دسته ی پر بازده ترین و خاص ترین نژاد های گوسفندی قرار گرفته است، همین امر باعث شده که کسانی که قصد پرورش و ذبح گوسفند را دارند از این نژاد اتفاده می کنند.

گوسفند نژاد قره گل

گوسفند نژاد قره گل یکی از قدیمی ترین و بهترین نژاد های گوسفند می باشد که از گذشته های دور تا کنون مورد استفاده قرار می گیرد. این گوسفند در حال حاضر نیز زیست می کند و کماکانف دام داران به پرورش این نژاد علاقه دارند، این نژاد از گوسفندان در کشور های همسایه هم پرورش داده می شود از جمله کشور ترکیه، این موضوع نشان دهنده بازدهی فراوان این نژاد می باشد.

نژاد گوسفند قره گل

گوسفند نژاد قره گل جز دسته ی گوسفندان شیری، پشمی و گوشتی می باشد که برای پرورش دادن بسیار مناسب می باشد و فرد پرورش دهنده می تواند از تمام فرآورده  های حاصل از این گوسفند استفاده کند و این درحالی است که در گذشته فقط برای یک مصرف این نژاد از گوسفندان را پرورش می دادند و آن هم برای بهره بردن از پشم گوسفند بود.

 

خصوصیات ظاهری گوسفند قره گل

گوسفندان قره گل دارای جثه ای متوسط می باشند و دنبه ای بزرگ دارند که پر از چربی می باشد، رنگ چشم های آن ها در زمانی که بره هستند مشکی می باشد اما هرچه بزرگتر می شوند رنگ چشم به خاکستری تبدیل می شود. رنگ بدن آن ها نیز تغییر می کند اما پا ها و سر هم چنان در بزرگسالی نیز مشکی می ماند، گوش های این نژاد بلند می باشد و همیشه به سمت پاییت قرار دارد، چهره ی این گوسفندان دارای گره می باشد و همین موضوع باعث می شود که گوسفندان قره گل توانایی زندگی در شرایط سخت محیطی را داشته باشند. قوچ های نژاد قره گل دارای شاخ می باشند، میش های نژاد قره گل در مواردی دارای شاخ و در مواردی فاقد شاخ می باشند.

زیست بوم گوسفند قره گل

این نژاد از گوسفند در شرایط اقلیمی گرم خیلی عالی پرورش می یابند بنابراین برای دام دارانی که در محیط های گرم و خشک هستند و به دنبال پرورش گوسفندانی پر بازده می باشند که بتواند در شرایط سخت نیز زندگی کند گوسفندان نژاد قره گل پیشنهاد می شود.

تاریخچه گوسفند قره گل

این نژاد یکی از قدیمی ترین نژاد های گوسفندان می باشد که شواهد تاریخی نشان داده که این نژاد گوسفند در زمان 1400 سال قبل از میلاد نیز وجود داشته است و در حکاکی هایی که در مبعد بابلی ها وجود دارد نشان از زیست کردن گوسفند های این نژاد در آن زمان را دارد. این نژاد از گوسفندان برای اولین بار توسط استعمار گران آلمانی به روستایی به نام قره گل برده شدند که این روستا در اطراف ترکمنستان قرار دارد، در واقع علت نام گذاری این گوسفند ها همین می باشد که در روستای قره گل به وفور از آن ها یافت شده است.

میش قره گل

میش های قره گل برای دام داران بسیار سود آور می باشند به این دلیل که در صورت نگهداری از آن ها می توانند از شیر و پشم این میش ها نهایت استفاده را ببرند. دام داران با پروار کردن این میش ها می توانند نژاد آن ها را گسترش دهند و سود حاصل از فراورده های آن ها را افزایش دهند. به طور کلی گوسفندان قره گل استعداد خیلی زیادی در وزن گیری دارند و در مدت زمانی کوتاه و با تغذیه ای خوب می توانند به وزن بالایی برسند.

خب به پابان معرفی گوسفند نژاد قره گل رسیدیم، از این که ما را تا پایام همراهی کردید بسیار سپاسگذاریم. امید واریم مورد استفاده شما عزیزان قرار گرفته باشد. لازم به ذکر است چنانچه قصد خرید گوسفند زنده در تهران را دارید میتوانید از اط طریق لینک ارائه شده وارد بخش مورد نظر شده و سفارشات خود را به صورت تلفنی ثبت کنید.