مشخصات گوسفند:

گوسفند زنده از حیواناتی می باشد که اهلی و حلال گوشت است و انسان ها برای استفاده از مزایای فراوانی که دارد به پرورش گوسفند زنده مشغول می شوند، جهت اطلاع از قیمت گوسفند زنده با ما تماس بگیرید 09126273826

 

دلایلی که دامداران و افراد به پرورش و نگهداری گوسفند زنده می پردازند این است که گوسفندان هم دارای مزایا و سود های فر اوانی برای انسان می باشند و نیز هم به مراقبت فراوانی احتیاج ندارند و می توان به راحتی و کم ترین هزینه ی ممکن تغذیه ی آن ها را فراهم کرد. اکثر افراد با نگاه سطحی به گوسفند زنده نگاه می کنند و گمان می کنند تمامی گوسفندان دارای یک خصوصیت مشابه هستند و با هم تفاوتی ندارند.

تفاوت نژادها در گوسفندان:

جالب است که بدانید گوسفندان هم مانند سایر حیوانات دارای نژاد ها و انواع مختلفی هستند. نژاد های مختلف گوسفندان دارای خصوصیت های ظاهری و حتی رفتاری و بدنی متفاوتی هستند. این نژاد ها هر کدام در منطقه ی خاصی زیست دارند. برخی نژاد های گوسفند زنده مانند گوسفندان کردی که در نقاط کوهستانی زندگی می کنند دارای ظاهری مطابق با محیط زیست خود دارند به عنوان مثال دارای دست و پا های قدرتمندی هستند که می توانند از کوه ها بالا روند. برخی دیگر از گوسفندان که در مناطق گرم سیر و بیابانی زندگی می کنند دارای ویژگی هایی مطابق زیست بوم خود می باشند. این گونه گوسفندان معمولآ دارای قدرت تحمل بالایی هستند و نبود غذای کافی و حتی آب را تحمل می کنند و با نا مساعدی هوا هو سازگاری دارند و می توانند تا دمای چهل درجه بالای صفر را در بیابان ها تحمل کنند و هم چنین سردی هوای زمستان و شب ها را تا سی درجه زیر صفر تحمل می کنند.

مزایای گوسفند:

اکثر افراد گمان می کنند که گوسفندان تنها برایگوشت و شیر تولید آن ها نگه داری می شوند. در حالی که این تصور غلط است و گوسفند زنده دارای مزایای فراوانی برای انسان می باشد. گوشت حاصل از پیکر گوسفندان بعد از ذبح کردن می تواند برای مصارف شخصی مورد استفاده قرار گیرد و حتی در بازار با قیمت خوبی فروخته شود.

پشمی که از گوسفند زنده حاصل می شود در صنایع نساجی و فرش بافی استفاده می شود و هم چنین شیر این حیوان می تواند مورد مصرف شخصی قرار گیرد و حتی فروخته شود. حتی فضولات این حیوان هم دارای خواص و مزیت هایی برای زمین های زراعی و مراتع و طبیعت می باشد و به عنوان کود های حیوانی محسوب می شود. اما باید بدانید که این گونه تولیدات گوسفند زنده در تمامی نژاد ها یکسان نیست و میزان و شیوه ی آن با هم متفاوت است.

منبع:https://damdaranpak.com/daily-sheep-price/