اگر شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که به دنبال مرکز معتبر فروش گوسفند زنده می باشید، توصیه میکنیم همین حالا با مجموعه لایوشیپ پاک تماس بگیرید 09123976147

گروه لایوشیپ پاک این افتخار را دارد که از سال 1380 حدود 17 سال خدمات خود را به طور ویژه ای ارائه دهد. فروش گوسفند زنده روز و فروش گوساله زنده در تهران جزو مهمترین خدماتی هستند که لایوشیپ پاک در این چند ساله انجام داده است. داشتن دام جوان و پر گوشت با پراوری مناسب باعث شده تا مشتریان ما به طور پیوسته از خدمات ما استفاده نمایند، چرا که علاوه بر فروش دام زنده در تهران برای رفاه مشتریان عزیزمان همراه دام زنده قصاب نیز به صورت رایگان به محل مورد نظر ارسال می شود و به دلخواه شما قصاب ما در مجموعه لایوشیپ پاک خرد کردن گوشت را بر عهده خواهد گرفت.

گوسفند زنده از حیوانات اهلی و حلال گوشت است که انسان ها از این موجود زنده استفاده های مختلفی میکند همچون استفاده از پشم ،گوشت و … این دام را بیشتر دامداران و عشایر و برخی از روستاییان این دام پرورش می دهند.  از دلایلی که دامداران و افراد به پرورش و نگهداری گوسفند زنده می پردازند می توانیم به مواردی چون:

داشتن مزایا و سودهای فراوان برای انسان ها و دلیل دیگر این می باشد که گوسفند زنده نیازی به مراقبت فراوانی ندارد و افراد می توانند با کم ترین هزینه به نگهداری این دام بپردازند. در ادامه با تفاوت های مختلفی که گوسفندان با یکدیگر دارند پرداخته و توضیحات کامل تری را درباره قیمت گوسفند زنده و مواردی از این قبیل می پردازیم.

تفاوت نژادها در گوسفندان:

گوسفندان نیز همانند سایر حیوانات دارای نژادهای مختلف هستند که دارای خصوصیت های ظاهری و رفتاری و بدنی متفاوتی هستند. هر یک از این نژادها در منطقه ای خاص زندگی می کنند. برخی از گوسفندان زنده همچون گوسفند کردی که در نقاط مختلف کوهستانی زندگی می کنند دارای ویژگی های مطابق محل زندگی خود هستند.

این گوسفندان دارای قدرت تحمل بالا هستند و در زمان نبود غذای کافی و یا حتی آب می توانند تحمل کنند. این گوسفندان تا دمای چهل درجه بالای صفر را در بیابان ها را نیز می توانند تحمل نمایند. این نژاد از گوسفند زنده در سرمای زمستان نیز تا سی درجه زیر صفر را تحمل می کنند.

مزایای گوسفند:

بیشتر افراد فکر میکنند مه گوسفند زنده فقط برای گوشت و شیری که دارند مورد استفاده قرار می گیرد در حالیکه این تصور کاملا غلط است و گوسفند زنده دارای مزایای زیادی است. گوشت حاصل از پیکر گوسفندان بعد از ذبح کردن برای استفاده شخصی بسیار مفید است و حتی در بازار با قیمت خوب یبه فروش می رسد. پشم گوسفندان نیز از محصولاتی است که در صنایع نساجی و فرش بافی مورد استفاده قرار می گیرد، همچنین از شیر این حیوان برای مصارف روزمره استفاده می شود و حتی به فروش می رسد. فضولات این حیوان نیز دارای خواص و مزیت هایی می باشد که در زمین های زراعی و مراتع و طبیعت بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و به عنوان کود های حیوانی مورد استفاده قرار می گیرد.

چرا پشم و شیر گوسفندان متفاوت میباشد:

برخی از نژاد های گوسفندان دارای پشم بسیار مرغوب و زیبایی هستند به طوری که از آن ها برای تولید انواع لباس های گران قیمت استفاده می شود اما در مقابل ممکن است در تولید میزان شیر ضعیف باشند و میزان قابل توجهی تولید در این زمینه نداشته باشند و یا حتی گوشت آن ها خوب نباشند.

در مقابل نژاد های دیگری هم وجود دارند که رشد بسیار سریعی دارند و میزان تولید لاشه و گوشت آن ها بالا است و گوشت این گونه نژاد ها دارای مرغوبیت بالایی دارند اما پشم ضخیم و زبری دارند و برای استفاده های پشمی مناسب نیستند. هر یک از نژاد های گوسفندان در میزان و نوع تولیدات خود متفاوت هستند.

گوسفند زنده را تنها برای مصرف گوشت آن ذبح نمی کنند بلکه حتی استخوان های آن و نیز کله و دست و پای گوسفند را با عنوان کله پاچه مورد استفاده قرار می دهند.